A diszkalkulia fogalmának dilemmái 2.

A diszkalkulia jelensége a gyógypedagógia és határtudományainak eredménye alapján komplex fogalom. Minél részletesebben vizsgálunk egy problémakört, annál pontosabb leírást készíthetünk, viszont gyengülhet az összefüggések meglátásának lehetősége. Talán olyan lehet, mint egy hotelszobát áttekinteni, vagy csak a szemetesben turkálni. A detektív és helyszínelő filmekből jól ismerten a szemét sokat elmond a volt tulajdonosáról, de nem árt belesni a hálószoba szekrénybe sem.

A diszkalkulia fogalmának elméleti áttekintése során minden határtudomány egyre részletesebb eredményeket tár fel, amelyek pontosítják a szükséges ismeretet. A gyógypedagógia feladata ezeknek a folyamatosan mélyülő ismereteknek az egyesítése és komplex felhasználása. Vagyis a gyógyító pedagógia valóban a holisztikus szemlélettel segíthet az egyéni szükségletek figyelembe vételével.