Játékok
DOMINÓ Készítő: Fancsalszki Ildikó Mária Cél: mennyiségállandóság kialakítása, automatizálása, transzferálás gyakorlása Eszközleírás: A dominókat a konkrét tárgyakkal és a szimbólumokkal jelölt azonos mennyiségek szerint kell összerakni és sort alkotni |
|
PUZZLE Készítő: Mészáros Eszter Cél: mennyiségállandóság kialakítása, automatizálása Eszközleírás: A pirossal pontozott A/4-es méretű lap mellé helyezzük a zöld számjegyeket tartalmazó lapokat, számmal felfelé. Össze kell hasonlítani az egyes rubrikákban található pontok számát a számjegyek képével. Amennyiben ugyanazt a mennyiséget jelölik, a számjegyet tartalmazó lapot meg kell fordítani, és le kell tenni a hozzá tartozó pontokra, úgy, hogy a lap szélei a körberajzolt rubrika széleit fedjék. Így kell sorban haladni, míg meg nem kapjuk a süni képét. |
|
PUZZLE Készítő: Lehoczki Zsuzsanna Cél: azonos mennyiségek párosítása Eszközleírás: A játékban tapintás útján lehet élményt szerezni a mennyigégekről 6-os számkörben. 6-nál több elem nem használható, mert kutatások és tapasztalat szerint ennyi a taktilis maximális pontos érzékelési kapacitás. Nem véletlen, hogy a Braille jelek is 6 pontból állnak. A játék lényege az azonos mennyiségek azonosítása, párosítása. Vannak könnyebben és nehezebben érezhető jelzések, valamint az elemszám növelésével is egyre nehezíthető a “játék”. |
|
BEFŐTTEK A KAMRÁBAN Készítő: Bagó Viktória Cél: azonos mennyiségek párosítása Eszközleírás: A kamra polcaira egymás alá vagy egymás mellé azonos számú gyümölcsöt tartalmazó üvegeket kell elhelyezni. Nehezíthető a játék, ha hibás meoldást adunk, és a játékosnak kell kijavítania pótlással vagy bontással a feladatot. |
|
GYÜMÖLCSÖSKERT Készítő: Ritz Anna Cél: számlálás, számkép egyeztetése képileg megjelenített mennyiséggel Eszközleírás: Gyümölcsöket ábrázoló kártyák párosítása számképet ábrázoló kártyákkal |
|
GYÜMÖLCSDOMINÓ Készítő: Lovretity Laura Cél: mennyiség azonosítás, párosítás Eszközhasználat: Egy dominót ki kell tenni az asztal közepére, a többit fejjel lefelé kitesszük magunk elé. A játékosoknak felváltva kell húzni a lefordított dominók közül mindaddig, amíg az asztalon lévőhöz tudják igazítani az általuk húzott dominót. Ha sikerül az asztalon elhelyezni a dominót, akkor a következő játékos húzhat és rakhat egyet. Az nyer, akinél a leghamarabb fogynak el az elemek. A dominó tovább alakítható, ha az ábrák számán is változtatunk. Illetve kitalálható új párosítási mód is pl: csak szín szerinti párosítás vagy csak forma szerinti. |
|
SZÁZSZORSZÉP HALMAZ Készítő: Szabó Eszter Cél: Csoportosítás halmazokba, számlálás tapintással, sorrendbe helyezés szabályok szerint Eszközhasználat: Százszorszép műanyag gyermekjáték, a következő fejlesztési feladatokkal: 1. Csoportosítsd a halmazokba a százszorszépeket az előírt négyzetek színe szerint! 2. Írd a mennyiséget a négyzetek fölé! 3. Folytasd a sort a megadott minta szerint 20-ig. (lásd: zöld, sárga, kék, piros…) 4. 2 zöld, 1 sárga, 3 kék, 1 piros…folytasd Milyen színű lesz a 20.? (kék) |