Mennyiségállandóság

 

DOMINÓ
Készítő: Fancsalszki Ildikó Mária
Cél: mennyiségállandóság kialakítása, automatizálása, transzferálás gyakorlása
Eszközleírás: A dominókat a konkrét tárgyakkal és a szimbólumokkal jelölt azonos mennyiségek szerint kell összerakni és sort alkotni
PUZZLE
Készítő: Mészáros Eszter
Cél: mennyiségállandóság kialakítása, automatizálása
Eszközleírás: A pirossal pontozott A/4-es méretű lap mellé helyezzük a zöld számjegyeket tartalmazó lapokat, számmal felfelé. Össze kell hasonlítani az egyes rubrikákban található pontok számát a számjegyek képével. Amennyiben ugyanazt a mennyiséget jelölik, a számjegyet tartalmazó lapot meg kell fordítani, és le kell tenni a hozzá tartozó pontokra, úgy, hogy a lap szélei a körberajzolt rubrika széleit fedjék. Így kell sorban haladni, míg meg nem kapjuk a süni képét.
PUZZLE
Készítő: Lehoczki Zsuzsanna

Cél: azonos mennyiségek párosítása
Eszközleírás: A játékban tapintás útján lehet élményt szerezni a mennyigégekről 6-os számkörben. 6-nál több elem nem használható, mert kutatások és tapasztalat szerint ennyi a taktilis maximális pontos érzékelési kapacitás. Nem  véletlen, hogy a Braille jelek is 6 pontból állnak. A játék lényege az azonos mennyiségek azonosítása, párosítása. Vannak könnyebben és nehezebben érezhető jelzések, valamint az elemszám növelésével is egyre nehezíthető a “játék”.
BEFŐTTEK A KAMRÁBAN
Készítő: Bagó Viktória

Cél: azonos mennyiségek párosítása
Eszközleírás: A kamra polcaira egymás alá vagy egymás mellé azonos számú gyümölcsöt tartalmazó üvegeket kell elhelyezni. Nehezíthető a játék, ha hibás meoldást adunk, és a játékosnak kell kijavítania pótlással vagy bontással a feladatot.
KACSACSŐR
Készítő: Barta Nikolett
Cél: több, kevesebb, semmi fogalmának kialakítása, automatizálás
Eszközleírás: Különböző mennyiséget mutató két ábra közé a kacsacsőr elhelyezése. A kscsa mindig többet szeretne enni, ezért mindig a több irányába nyitott a csőre. A játék fokozatai: konkrét tárgyak, tárgyképek, szimbólumok alkalmazása.
TÖBB – KEVESEBB, MEG, BŐL
Készítő: Csabai Orsolya
Cél: több, kevesebb fogalmának megerősítése, sorrendiség, műveletvégzés
Eszközleírás: A kártyák segítségével matematikai műveletek kirakása, illetve a több kevesebb fogalmának gyakorlása
GYÜMÖLCSÖSKERT
Készítő: Ritz Anna
Cél: számlálás, számkép egyeztetése képileg megjelenített mennyiséggel
Eszközleírás: Gyümölcsöket ábrázoló kártyák párosítása számképet ábrázoló kártyákkal
GYÜMÖLCSDOMINÓ
Készítő: Lovretity Laura
Cél: mennyiség azonosítás, párosítás
Eszközhasználat: Egy dominót ki kell tenni az asztal közepére, a többit fejjel lefelé kitesszük magunk elé. A játékosoknak felváltva kell húzni a lefordított dominók közül mindaddig, amíg az asztalon lévőhöz tudják igazítani az általuk húzott dominót. Ha sikerül az asztalon elhelyezni a dominót, akkor a következő játékos húzhat és rakhat egyet. Az nyer, akinél a leghamarabb fogynak el az elemek. A dominó tovább alakítható, ha az ábrák számán is változtatunk. Illetve kitalálható új párosítási mód is pl: csak szín szerinti párosítás vagy csak forma szerinti.
SZÁZSZORSZÉP HALMAZ
Készítő: Szabó Eszter
Cél: Csoportosítás halmazokba, számlálás tapintással, sorrendbe helyezés szabályok szerint
Eszközhasználat: Százszorszép műanyag gyermekjáték, a következő fejlesztési feladatokkal:
1. Csoportosítsd a halmazokba a százszorszépeket az előírt négyzetek színe szerint!
2. Írd a mennyiséget a négyzetek fölé!
3. Folytasd a sort a megadott minta szerint 20-ig. (lásd: zöld, sárga, kék, piros…)
4. 2 zöld, 1 sárga, 3 kék, 1 piros…folytasd Milyen színű lesz a 20.? (kék)