Számjegy kialakításának lehetőségei diszkalkulia esetén

A diszkalkulia és más matematikai tanulási nehézség esetén a számjegy több szempontú alapozása nélkülözhetetlen. Az általános iskolák sok gyakorlati időt szánnak a számjegy kialakítására, a nagy létszám miatt viszont már nehezített az egyénre szabott, differenciált multiszenzoros módszerek alkalmazása. A gyermek tanulási stílusából kiindulva kell megválasztani a számára megfelelő vivő ismeretelsajátítási formát, melyet minél több eszközzel támogatunk.

Ötletek számjegy kialakítására, megerősítésére

Nagymozgással kísért számkép
– földön lejárása
– rajzolása csípőmozgással (vicces)
– nagy méretű számkép szemmel követése
– levegőbe írása karmozgással
– levegőbe írása csuklómozgással

Számjegy kialakítása anyaggal való közvetlen érintkezéssel
– forma nyomda
– forma nyomása plasztikus anyagokba (gyurma, sóliszt gyurma, linzer tészta, keksz massza)
– megformázása (gyurma, sóliszt gyurma, mézeskalács, kekszmassza, fonal)
– formázása ujjal (liszt, zsemlemorzsa, homok, gyöngyök)
– lefestése ujjal (gyerekbarát festék, vízfesték, meggylé, céklalé)

Számjegy kialakítása eszközhasználattal
– ecsettel festés
– stift ragasztóval (ragasztóval papírral rajzolás, majd fűszerrel, homokkal szórás)
– tésztákból kirakása
– bármilyen tárgyból kirakása

Számjegy kialakítása nehezített formában
– Palacsinta tészta csorgatása számképnek megfelelően