Plakát a diszkalkuliáról – gyógypedagógus hallgatók projektmunkája

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája Szakirányon tartott Diszkalkulia alapismeretek tanegység 2017/18 tavaszi évfolyamán tanuló gyógypedagógus hallgatók saját projektek készítésével gazdagították a szakmát. A mostani sorozatban az elkészült 3 projektmunka 2. eleme kerül bemutatásra.
A jelen bejegyzésben a pedagógusoknak szóló tájékoztató plakátot és a hozzá kapcsolódó mini felmérést mutatjuk be,. A plakát letölthető a Tájékoztató menüpontban.

A plakátot készítő gyógypedagógus hallgatók
Csanády Ágota, Eördögh Liána, Heranus Diána, Koczkás Dóra, Kovács Gabriella, Sipos Nóra, Szakács Klaudia

Plakát információ hatékonysága egy iskolában
A Tápiószelei Blaskovich János Általános Iskola titkársági irodájában helyezték ki egy hétre a gyógypedagógus hallgatók az általuk elkészített tájékoztató plakátot a diszkalkuliáról. A titkársági irodára azért esett a választás, mivel a tanári szobába nem minden nap mennek be a pedagógusok. Az iskolában 11 délelőttös és 5 délutános pedagógus dolgozik. A plakát megjelenésének zárását követő kérdőívet 15 fő töltötte ki.

A kihelyezés ideje alatt 9 pedagógus látta a diszkalkuliáról szóló plakátot. Közülük 5 fő számára mindenképpen hasznosak, míg 4 fő számára már ismertek voltak a megjelenő információk. A megjelenített információkat 8 fő tudja majd hasznosítani munkája során, míg 1 fő nem (számára már ismert információt tartalmazott a plakát). A válaszadók közül 12 fő  szorgalmazná további ismertető plakátok megjelenését, míg 3 fő nem, akik továbbképzések során kapnak segítséget.

Pedagógusok további javaslatai az eredményesebb tájékoztatásért
– E-mail tájékoztató
– Részletesebb információk
Külön tájékoztató, melyet mindenki megkap